۱۳۹۰ آبان ۱۷, سه‌شنبه

فتوای علماء اهل سنت در اقران مختلف در مورد کفر شیعه

سلام دوست من
نمی دانم این جمهور که شما از آن نام می برید کدام جمهو است ولی تا جایی که من خبر دارم از صدر اسلام تا بحال تمام علماء اهل سنت والجماعت بر کفر شیعه متفق بودند وکسی نه ایمان عوام ونه خواصشان را تایید نکرده است دلیل من فتوا هایی هستند که در کتب مشهور از علماء مشهود در تمام ادوار موجود هستند از قبیل :
--------------------------------------------
1 - فتوای امام مالک :
حضرت امام مالک آیه رکوع آخر سوره فتح ( لِیَغِیظَ بِهِمُ الکُفّار) را دلیل کفر شیعه بیان می کنند واین قانون کلی را به اثبات می رسانند که : هر کس با صحابه بغض داشته باشد کافر است . و تعداد کثیری از علماء قول حضرت را تایید نموده اند . ( اعتصام جلد 2 ص 126 - بینات صفحه 125 - ودر شرح آیه فوق در تفاسیر روح المعانی وتفسیر بن کثیر )
---------------------------
2 - فتوای محدث ابو ذرعه رازی :
هر وقت شما کسی را دیدید که اصحاب پیامبر را تنقیص می کند بدانید که یقینا او زندیق است .
( الاصابه فی تمیز الصحابه ص 10 )
---------------------------------------------
3 - فتوای بن حزم اندلسی رحمه الله :
تمام فرقه شیعه امامیه از متقدمین ومتاخرین این عقیده را دارند که قرآن تحریف شده است وآیاتی اضافه شده که در آن نبودند وچیزهایی از آن کم شده لذا روافض مسلمان نیستند .
( النحل فی الملل جلد 2 ص181 و ص 78
--------------------------------------

هر کس چیزی بگوید که امت را گمراه کند وصحابه را تکفیر کند با قاطعیت او را کافر قرار می دهیم .
آداب الشفا جلد 2 ص 281 -286 - 290 )
-----------------------------------------
5 - فتوای شیخ عبدالقادر جیلانی رحمه الله :
تمام فرق شیعه بر این اتفاق نظر دارند که تعیی امام با حکم صریح الله تعالی می شود ( منصوص من الله است ) ، وائمه معصوم هستند ، حضرت علی از تمام صحابه افضل تر هستند ، بعد از وفات رسول اکرم بخاطر قبول نکردن امامت حضرت علی بجز چند نفر تمام اصحاب پیامبر مرتد شدند ، عقیده دارند که ائمه تمام علوم دنیا وآخرت را دارا هستند ، یهود تورات را تحریف کردند همینطور روافض عقیده دارند که در قرآن هم تحریف بوجود آمده است .
( غنیه الطالبین ص 162 تا 156 )
-------------------------------------------
6 - فتوای علامه کمال الدین بن همام :
اگر روافض منکر خلافت ابوبکر و عمر هستند پس کافر هستند .
( فتح الغدیر جلد اول باب الامامت )
--------------------------------------
7 - فتوای شیخ الاسلام بن تیمیه :
من به الله پناه می برم از مرتدین عصر حاضر ! اینها دشمن ظاهری الله ، رسول ، قرآن ودین هستند واز اسلام خارج هستند اینها دشمن ابوبکر صدیق هستند ومانند کسانی که با ابوبکر می جنگیدند مرتد می باشند .
( منهاج السنه جلد 2 ص 198 تا 200 )
------------------------------------------------------

منکر خلافت ابوبکر و عمر کافر است و کسی که عثمان ، علی ، طلحه ، زبیر و عایشه را کافر بداند کافر گفتن او واجب است .
( فتاوای بزازیه جلد 6 ص 318 )
----------------------------------------
9 - جنگ با شیعیان جهاد اکبر است ودر جنگ با آنها افرادی که از ما کشته می شوند شهید هستند شیعه فرقه ای خارج از فرقه های اسلامی است کفر آنها بر یک سطح باقی نمی ماند بلکه بر کفر آنها افزوده می شود .
رساله بن عابدین شامی چاپ لاهور جلد 1 ص 369 )
---------------------------------------
10 - فتوای مجدد الف ثانی :
در این شکی نیست که شیخین ابوبکر و عمر افضل ترین اصحاب پیامبر هستند و این امر ظاهر و روشن است که نه تنها تکفیر بلکه تنقیص شیخین کفر و زندقه است .
( رد روافض ص 21 )
---------------------------------------
11 - فتوای ملا علی قاری :
شیعیان عقیده دارند که صحابه کافر هستند بنابرین تمام امت بر کفر آنان متفق است و در این هیچ کس اختلافی ندارد .
( تتمه مظاهر حق بحواله بینات ص 87 )
-----------------------------------
12 - فتاوای عالمگیری :
شیعه اگر به شیخین گستاخی کند یا لعن کند کافر می شود و حکم آنان در شریعت اسلام حکم مرتدین است .
( فتاوای عالمگیری جلد 2 ص 268 )
---------------------------------------------
13 - فتوای شاه ولی الله محدث دهلوی :
اشخاصی که می گویند ابوبکر و عمر اهل جنت نیستند زندیق هستند وبه اتفاق متاخرین احناف وشوافع واجب القتل می باشند .
( مسوی شرح موطأ امام مالک جلد دوم )
------------------------------------------

فرقه امامیه منکر خلافت صدیق اکبر هستند وکتب فقه با صراحت بیان کرده اند که منکر خلافت صدیق اکبر منکر اجماع امت است و کافر می باشد ومطابق فقه امام ابوحنیفه امامیه شیعه اثنا عشری بلحاظ حکم شرعی مرتد هستند .
( فتاوای عزیزیه بحواله بینات ص 158 )
---------------------------------------------
15 - فتوای قاضی ثناء الله پانی پتی :
کسی که به شیخین ( ابوبکر و عمر ) گستاخی کند قطعا کافر است :
( مالابد منه ص 138 )
--------------------------------------
16 - فتوای در مختار :
هرکس به شیخین گستاخی کند وآنها را به بدی یاد کند کافر می شود وتوبه او پذیرفته نمی شود .
( در مختار جلد 4 )
----------------------------------------
17 - فتوای علامه بن عابدین شامی :
هر کس به عایشه صدیقه تهمت بزند ومنکر صحابیت ابوبکر صدیق باشد در کفر او هیچ شکی وجود ندارد .
( رد المختار جلد 2 ص 294 )
-----------------------------------------
18 - فتوای مولانا خلیل احمد سهارنپوری : نزد محققین امت اسلام اهل تشیع کافر هستند و حکم آنان حکم مرتد است .
( فتاوای مظاهرالعلوم ص 213 )
--------------------------------------

شیعیان بی ادب اگر چه با زبان کلمه توحید را می خوانند اما مسلمان نیستند چون اگر شخصی کلمه را بخواند ویک آیه قرآن کریم را انکار بکند کافر می شود .
( هدایه الشیعه ص 14 )
------------------------------------------
20 - فتوای شیخ عبدالرحمن بن براک
شماره فتوا: 18080

تاریخ فتوا: 26/11/1427 هـ.ق (2006-12-17 میلادی)


سوال:
حضرت! شیخ (عبد الرحمن بن البرّاک) ، سلام علیکم.

یکی از برادران، تکفیر رافضی هایی را که به اعمال شرک آمیز چون استعانت و استغاثه از حسین و زیارت و حج ضریح ها می پردازند، صحیح ندانسته است.

این برادر (با اینکه از من در طلب علم پیشقدم بوده) گفته تکفیر عقیده شیعیان به معنی تکفیر عامّه جاهلانشان که به سبب امامانشان گمراه شده اند، نیست، بلکه اگر نصیحت شوند و برایشان حجت آورده شود و باز از عقیده فاسدشان برنگردند، آنگاه تکفیر آنان واجب است، نظر حضرت شیخ چیست؟ آیا افراد جاهل آنان معذور از شرک می باشند؟


جواب:
رافضیان خود را شیعه می نامند و ادّعای دوستی آل بیت رسول الله (ص) را دارند، آنها بدترین طوایف امّت اسلامی هستند، مؤسس این مذهب نامش عبد الله بن سبأ است که اصحاب سبئیه یاران افراطی او بودند که ادّعای خدایی علی را کردند و اکنون می بینید که به امامانشان از ذریه علی مقام خدایی می دهند، «اینان به اجماع تمام مسلمین کافرند»!!!، و اگر اسلام را ظاهر و عقیده شان را کتمان کنند، منافق محسوب می شوند، اینان از طوایف افراطی رافضه اند که عدّه ای از علما در موردشان گفته اند: آنها رافضی بودن خود را آشکار، و کفر محضشان را پنهان می دارند.

از میان رافضیان عده ای سبّابه نامیده می شوند.(چون که) آنان ابوبکر و عمر را دشنام می دهند و به آنان بغض و کینه دارند و جز عدّه کمی، آنان را کافر و فاسق می دانند، و در مقابل علی رضی الله عنه را به جانشینی بعد از پیامبر شایسته تر می دانند، (و میگویند) که پیامبر آن را وصیت کرد، ولی صحابه کتمان کردند، و غلو و جفا نمودند.

سپس شیعیان به اصول معتزله مانند نفی صفات و قضا و قدر معتقد شدند و بعد از چندین قرن بر قبور امامنشان ضریح و مسجد بنا کردند و در میان امّت شرک و بدعت قبور را ایجاد نمودند. اکثر طوایف صوفی مسلک نیز به این راه رفتند.

غرض اصلی سخن ما این است که همه رافضیان بدترین امّتند؛ چرا که در آنها تمامی موجبات کفر از جمله تکفیر صحابه، تعطیل صفات، شرک در عبادت با دعا در مورد اموات و استغاثه به آنان گرد آمده است. این واقعیت حال رافضه امامیه است که مشهورترینشان دوازده امامی هستند.

آنان در حقیقت کافر و مشرکند ولی آن را کتمان می کنند، اگر در بین مسلمانان باشند در جهت کتمان عقیده باطلشان و سازش با مخالفان تقیه می کنند، آنان کودکانشان را بر اساس بغض نسبت به صحابه خصوصاً ابوبکر و عمر و غلو در مورد اهل بیت خصوصاً علی و فاطمه و فرزندانشان تربیت می کنند، و اینها نشان می دهد که آنها کافر و مشرک و منافقند!

این حکم برای تمام طایفه آنان است. اما بزرگانشان همانطور که اهل علم بیان داشته اند، حکم بر افراد معین، متوقف بر چند شرط و نبودن مانع است، بر این اساس آنان همانند منافقان، اسلام را ظاهر می کنند. اما باید از آنان بر حذر بود و نباید به چیزهایی که از نصرت اسلام می گویند، مغرور شد.

این سخنان آنان منطبق بر این آیه قرآن است که می فرماید: {وَمِنَ النَّاسِ مَن یُعْجِبُکَ قَوْلُهُ فِی الْحَیَاةِ الدُّنْیَا وَیُشْهِدُ اللّهَ عَلَی مَا فِی قَلْبِهِ وَهُوَ أَلَدُّ الْخِصَامِ} ،وقوله تعالی {وَإِذَا رَأَیْتَهُمْ تُعْجِبُکَ أَجْسَامُهُمْ وَإِن یَقُولُوا تَسْمَعْ لِقَوْلِهِمْ }،

و لازم نیست که حتماً یکی از اصول کفریه و بدعیه در آنان جمع شود (که کافر محسوب شوند)، معلوم است که ائمه و علمایشان آنان را به گمراهی کشانده اند و این عذر عوام آنان پذیرفته نیست؛ چرا که آنان افرادی متعصّبند که اصلاً به سخن منادی حق گوش نمی دهند و برای همین اغلب دشمن اهل سنت هستند و هر قدر که بتوانند نسبت به آنان کید و مکر می کنند! ولی به مانند منافقان آن را پنهان می دارند و لذا «خطر شیعیان برای مسلمانان به خاطر خفای امرشان، بزرگتر از خطر یهود و نصاراست»

و به این سببب بسیاری از جاهلان اهل سنت تقریب بین سنی و شیعه را باور کرده اند... در حالی که آن دعوت باطلی است، مذهب اهل سنّت و مذهب شیعه دو ضدّی است که با هم جمع نمی شوند و نزدیک ساختن این دو جز با دست کشیدن از اصول مذهب سنت یا از بعضی از آن یا سکوت در مورد بطلان رافضه ممکن نیست، و این مطلب (سکوت کردن در مورد بطلان عقیده رافضیان) به کلّی از صراط مستقیم منحرف است.

مشرکان هم از پیامبر می خواستند با قسمتهایی از دینشان موافقت کند یا از آنان چیزی نگوید تا آنان هم سکوت کنند، چنانکه خدای تعالی فرموده{ وَدّوا لَو تُدهِنُ فَیُدهِنون}، والله أعلم.

سایت رسمی عبد الرحمن بن البرّاک
------------------------------------
-----------------------------------
دوست من به نظر من همین ها کافیست در هیچ زمانی فتوای اسلام و ایمان برای شیعه صادر نشده تمام عوام و خواص شیعه کافر هستند و عوام شیعه امروزه هر چیز را می دانند بنا به تعصب غلط خود راه حق را زیر پا می گذارند لذا همه شان کافر و مرتد هستند .
4 - فتوای قاضی عیاض مالکی رحمه الله : 8 - فتاوای بزازیه : 14 - فتوای شاه عبدالعزیز محدث دهلوی : 19 - فتوای مولانا رشید احمد گنگوهی :

۸ نظر:

ناشناس گفت...

اگه مایلیید میخام چنتا سوال بپرسم.

محمد علی گفت...

بسم الله الرحمن الرحیم
کجای قرآن این حرف شما ر تایید میکنه
اگه اون علمای وهابی بخان ما ر با این فتاویشون ک والله معلوم نیس از کجا در آوردن جهنمی مون کنن چه باید کرد
پیغمبر میگه شیعه کافره؟
در صورتی ک قرآن میگه و من یبتغ غیر الاسلام دینا ....
ایا حقیقت اسلام چیزی جز تسلیم در برابر الله سبحانه و تعالی است؟
من فقط اسم چنتا از مفسران شیعه ر نام میبرم ک انشا الله مایه تسکین خاطر باشه اگه ما قرآن قبول نداشته باشم تفسیر مینویسیم؟>یا محکمه قرآن ر ملاک روایت قرار میدیم؟
از سلف
مجمع البیان امین الاسلام طبرسی
الصافی مرحوم فیض کاشانی
کافی ثقه الاسلام کلینی(اشکالات شما در بحث تحریف مندفع است
چون شیخ در کافی از امام صادق صلوات الله علیه روایت آورده ک ما بر قرایت ابی بن کعب قرآن میخانیم
یا کثیر ما تری الشیخ الکلینی استدل بالقران کذا الصدوق و غیره..
میگید علامه مجلسی قایل ب تحریفه
میگم عزیزم مگه ندیدی اول تمامی ابواب بحار ***اول آیه قرآن آورده
آخه تعصبم..
شما ک نمیدونی تحریف دو جوره لفظی و معنوی آخه چرا تهمت میزنی
قال النبی صلی الله علیه و اله
المسلم من سلم الناس من یده و لسانه
علما قایل ب تحریف معنوی اند به این معنی که قرآن ر برخی تفسیر ب رای کردند
این تحریفه
ب چه حقشیعه مرتضی علی صلوات الله علیه ر کافر میدونی مگه قدرت جواب ب ید الله الباسط ر داری؟
ب چه حق قرآن ر بآرای علمای وهابی تفسیر میکنی و میگی مغضوب علیهم و لا الضالین شیعه حیدر امیر المومنین صلوات الرحمن علیه و شیعته؟
روایت داریم یاقرآن؟
قرآن فقط میگه غیرمغضوب علیهم و لا الضالین
نمیگه کیه درسته من بگه شما وهابیا اید؟شان تفسیر مخصوص پیغمبره
تازه اصلا تمام چیزاییی ک گفتم 1 طرف مگه ما در مرتضی علی صلوات الله علیه با شما مشترک نیستیم و در خلفا مختلف پس حکم عقل و نقل ب اجماع متمسک شو و از اختلاف دوری کن
اجماع شد امیر المومنین
پس مرد باش و بشین دلایل خلافت در نهج ر بررسی کن
مولا میفرماید
عجب از قومی ک بر من ب صحابت تقدم جویند و من ک صحابت رسول الله صلی الله علیه و اله و سلم را با قرابت همراه دارم مقدم نکنند
میفرماد صبرت و فی العین قذی و فی الحلق شجی
کی ؟
آیا در زمانی جز در خلافای سلف؟

تازه همه ی اینا هیچ
آیا سنت پیغمبری ک الله سبحانه و تعالی در حقش میگه و ماینطق عن الهوی ان هو الا وحی یوحی
ک مشیش سکوتش قیامش قعودش حجته
تعیین خلیفه و وصی بعد خود کرد حال ک دستور صریح کتاب الله بر وجوب اینه
یا ایها الرسول بلغ ما انزل الیک من ربک و الا تفعل فما بلغت رسالته
اگر بگید خلیفه اول ر کرد پس سنت واجب التباعه رسول الله صلی الله علیه و اله بر تعیین خلیفه است
پس چرا دومی شورا کرد
پس یا پیغمبر یا اولی یا دومی مبتدع اند
چراک ملاک اصحاب تباع از پیغمبره و صرفا هیچ*** حجیت دیگر ندارند
اگه بگی بر اجماع امت
میگم
1 مگه تمام امت حاضر بودن ک اجماع کنن
و بر فرض قبول این اجماع
امت اجماع کردند بر قتل 3ومی
پس چرا میگید شهیدش کردند
حال آنک ید الله مع الجماعه
ب چ حق ناصبیون مثل معاویه سب امیر المومنین صحابه کریم رسول الله صلی الله علیه و اله رو واجب کرد
اگه بگی اچتهادش میگم برادرم اینجوری دیگه حقیقت 1 امر کاملا نسبی میشه و بر فرض قبول شما حق تکفیر هیچکس ر ندارید
با میپرسم عزیزم چرا عایشه بقول شما ام المومنین جمل ر راه انداخ و قتل عمد انهمه مومن و مسلمان در صحیفه خودش نوشت
ایا حقیقت و سنت جز قول پیغمبر است
انا مدینه العلم و علی بابها ***فمن اراد المدینه و الحمه فلیاتها من بابها
منم شهر علم و علی ام در است
نهایت چیزیی ک قران میگه اموته
ایا این
اثبات واجب التباعه بودن عایشه ر اثبات میکنه
و اللحمد لله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا و آله الطاهرین المعصمون من الخطا و العلن علی اعدایهم اجمعین من الان الی یوم الدین

Unknown گفت...

وقتی جبریل آمد نزد پیامبر(ص) وگفت این کفار را مانند کوه حلاجی کنم؟ ولی پیامبر با مهربانی نگذاشتند و حاضر شدند بخاطر امتش زجر بکشند... وقتل شیعیان عوام درست نیست. بلکه جنگ با آخوندان پلید درست است.... مرگ بر وهابی سلفی شیعه . اسلام اهلسنت است

ناشناس گفت...

سلام علیکم این شدت عمل و بی باکی شمارا برای تکفیر نمودن یک تعداد زیاد از مسلمانان را نمیتوانم عمل یک مسلمان واقعی و مسوول دانست یک مفتی با خرد هیچگاهی چنین تفرق را در بین مسلمانان ایجاد نمی کند من نمی دانم چرا کسانی که خود را سلفی میداند بیشتر روابط نزدیکتر با دشمنان تعریف شده اسلام یعنی یهود و نصارا دارند و شیعه که خدا را می شناسد ، پیامبرش را می شناسد ارکان اسلام را بجا میاورد و تنها در بعضی فروعات با دلایل که دارند به اهل سنت اختلاف دارند کاملآ مثل اینکه علمای اهل سنت در بیشترین موارد باهم اختلاف دارند و یگان کشوری اسلامی است که توانسته حاکمیت واقعی اسلامی را برپا نماید را دشمن خود تلقی میکند به نظرم این دشمنی و اصدار فتواهای عجیب و غریب ریشه سیاسی دارد نه اسلامی.
با احترام حسیب الله نوروزی (کابل)

ناشناس گفت...

سلام علیکم این شدت عمل و بی باکی شمارا برای تکفیر نمودن یک تعداد زیاد از مسلمانان را نمیتوانم عمل یک مسلمان واقعی و مسوول دانست یک مفتی با خرد هیچگاهی چنین تفرق را در بین مسلمانان ایجاد نمی کند من نمی دانم چرا کسانی که خود را سلفی میداند بیشتر روابط نزدیکتر با دشمنان تعریف شده اسلام یعنی یهود و نصارا دارند و شیعه که خدا را می شناسد ، پیامبرش را می شناسد ارکان اسلام را بجا میاورد و تنها در بعضی فروعات با دلایل که دارند به اهل سنت اختلاف دارند کاملآ مثل اینکه علمای اهل سنت در بیشترین موارد باهم اختلاف دارند و یگان کشوری اسلامی است که توانسته حاکمیت واقعی اسلامی را برپا نماید را دشمن خود تلقی میکند به نظرم این دشمنی و اصدار فتواهای عجیب و غریب ریشه سیاسی دارد نه اسلامی.
با احترام حسیب الله نوروزی (کابل)

ناشناس گفت...

سلام علیکم این شدت عمل و بی باکی شمارا برای تکفیر نمودن یک تعداد زیاد از مسلمانان را نمیتوانم عمل یک مسلمان واقعی و مسوول دانست یک مفتی با خرد هیچگاهی چنین تفرق را در بین مسلمانان ایجاد نمی کند من نمی دانم چرا کسانی که خود را سلفی میداند بیشتر روابط نزدیکتر با دشمنان تعریف شده اسلام یعنی یهود و نصارا دارند و شیعه که خدا را می شناسد ، پیامبرش را می شناسد ارکان اسلام را بجا میاورد و تنها در بعضی فروعات با دلایل که دارند به اهل سنت اختلاف دارند کاملآ مثل اینکه علمای اهل سنت در بیشترین موارد باهم اختلاف دارند و یگان کشوری اسلامی است که توانسته حاکمیت واقعی اسلامی را برپا نماید را دشمن خود تلقی میکند به نظرم این دشمنی و اصدار فتواهای عجیب و غریب ریشه سیاسی دارد نه اسلامی.
با احترام حسیب الله نوروزی (کابل)

ناشناس گفت...

سلام علیکم این شدت عمل و بی باکی شمارا برای تکفیر نمودن یک تعداد زیاد از مسلمانان را نمیتوانم عمل یک مسلمان واقعی و مسوول دانست یک مفتی با خرد هیچگاهی چنین تفرق را در بین مسلمانان ایجاد نمی کند من نمی دانم چرا کسانی که خود را سلفی میداند بیشتر روابط نزدیکتر با دشمنان تعریف شده اسلام یعنی یهود و نصارا دارند و شیعه که خدا را می شناسد ، پیامبرش را می شناسد ارکان اسلام را بجا میاورد و تنها در بعضی فروعات با دلایل که دارند به اهل سنت اختلاف دارند کاملآ مثل اینکه علمای اهل سنت در بیشترین موارد باهم اختلاف دارند و یگان کشوری اسلامی است که توانسته حاکمیت واقعی اسلامی را برپا نماید را دشمن خود تلقی میکند به نظرم این دشمنی و اصدار فتواهای عجیب و غریب ریشه سیاسی دارد نه اسلامی.
با احترام حسیب الله نوروزی (کابل)

ناشناس گفت...

ما اهل سنت حدیث داریم هرکس بگوید لااله الا الله کافر نیست شیعه هم در اذان لا اله الا الله می گوید پس چرا کافر است .