۱۳۸۸ آذر ۱۳, جمعه

كتاب روزهاى پيشاور ردي بر کتاب شبهاى پيشاور

كتاب روزهاى پيشاور ردي بر کتاب شبهاى پيشاور


کتاب شبهاي پيشاور نوشته مردي دروغگو به نام «سلطان الواعظين شيرازي» مي باشد که مدعي شده است که در سال 1345 هـ .ق؛ يعني، تقريبا 83 سال پيش سفري به شهر پيشاور پاکستان داشته و در آن شهر ،10 شب با علماي سني دربار? حق بودن مذهب شيعه و باطل بودن مذهب اهل سنت بحث و گفتگو کرده است و حاصل اين مناظره را در کتابي به نام «شبهاي پيشاور» جمع آوري نموده و 30 سال بعد آن را براي اولين بار در تهران به چاپ رسانده است. کتاب او چندين بار تجديد چاپ شده و در محافل شيعيان شهرتي به هم زده است.

اين کتاب به خاطر اينکه مملو از دروغ و فريب و حيله گري بود و هيچگونه اهميت علمي نداشت، اهل سنت به آن توجهي ننمودند اما بعد از اينکه شيعه اين کتاب را بار ها چاپ نمودند و براي آن تبيليغات وسيعي را انجام دادند، تصميم گرفته شد که ردي قوي بر اين کتاب نوشته شود.

نويسنده کتاب شبهاي پيشاور 15 سال بعد از چاپ اول کتابش از جهان رخت بربست و به جمع مردگان پيوست! اما کتابش پيوسته تجديد چاپ مي شود و شيعيان به آن مي بالند و آن را بسيار باور دارند و هر جا با آنها بحث مي کني، مي گويند: کتاب شبهاي پيشاور را بخوان.

استاد محمد باقر سجودي كه يكي از روشنفكران شيعه بود كه سالها قبل به مذهب حقه اهل سنت گرويده است ايشان در مقدمه رد خويش برکتاب شبهاي پيشاور مي فرمايد:

براي من که در 23 سالِ گذشته در پيشاور زندگي مي کنم، مثل روز روشن است که مناظره به صورتي که نويسنده مدعي است، محال است که انجام شده باشد، مثلاً يک جا طرف مناظر? اش خود را شافعي مذهب معرفي مي کند در حالي که در پيشاور که سهل است در تمام پاکستان هم يک نفر شافعي مذهب نيست؛ البته در هند شافعي هست و اگر خيلي خوش گمان باشيم، مي توانيم بگوييم: چيزکي بوده و نويسنده از آن يک مناظر? عظيم ساخته است که خودش هم قاضي است و هم مدعي!.

اين کتاب، پر از دروغ و حيله و فريب است. وقتي مقدم? رد بر کتاب شبهاي پيشاور را مي نوشتم، به طور تصادفي از صفح? 501 تا 520 کتاب را بررسي کردم و متوجه شدم که در اين 20 صفحه در کمتر از يک صفحه سخنان اهل سنت و در 19 صفح? ديگر ، گفته هاي اين مرد پرحرفست!.

فقط نمي دانم چرا نام اين سخنراني را مناظره گذاشته است؟! تازه در آن نيم صفحه هم، مناظره گران سني يا از او مي خواهند بيشتر توضيح دهد يا حرفش را تاييد مي کنند يا ايراد هاي مبهم و ناقص و کوتاه مي گيرند! يا سوالاتي مي پرسند که باب دل اوست يا دلايلي ارائه مي دهند که خلاف عقيد? اهل سنت است و دليلي است بر جعلي بودن مناظره!.

اکنون 83 سال از زمان اين مناظره مي گذرد! اما هنوز دير نشده است و من به جاي آن سني هاي خيالي جواب ايراد هاي او را مي گويم!

کساني که کتاب او را حلوا حلوا مي کنند، اگر تعصب را يک سو نهند، با خواندن جواب ما قانع خواهند شد که نويسند? کتاب شبهاي پيشاور طرار و حليه گر و شياد و حقه بازي بيش نبوده است.

البته آنچه او گفته به اعتراف خودش تکرار نوشته هاي پيشينيانش است که به سبکي نو نگاشته شده است و جاي بسي شگفتي است، آناني که بعد از او آمده اند نيز، همين ايراد ها را تکرار کرده اند؛ گويي حرف جديدي ندارند. پس پاسخ به اين کتاب، پاسخ به بسياري از کتابهاى شيعه است.

از الله مي خواهم، چشم بصيرت مخالفان را باز کند تا دريابند که دير يا زود هم? ما به جمع مردگان مي پيونديم شايد اين بصيرت باعث شود که حق را بپذيرند و بدانند حافظ و رازق فقط و فقط الله است. اين دو صفت الهي را که بدانند، پذيرش حق آسانتر مي شود!

از الله تبارک و تعالي مي خواهم در اين عمل، برکتي قرار دهد تا اين کتاب سبب هدايت شيعيان حيران و سر در گم شود.

برادران و خواهران مسلمان مي توانند اين کتاب را با ويرايشي دوباره در بخش
رد شبهات کتابخانه عقيده مطالعه نمايند. البته لازم به يادآوريست که اين کتاب با ويرايش و اضافات مهم به زودي ان شاء الله در همين سايت نشر خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست: